Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów: Małgorzata Jeda.
Siedziba: ul. Rynek 1, 13-300 Nowe Miasto Lubawskie, pokój nr 29 (1. piętro).
Zakres spraw i zadań do realizacji:
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy w szczególności:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów.
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
- Fakultatywne wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz występowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
- Występowanie w roli oskarżyciela publicznego w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
- Prowadzenie edukacji konsumenckiej, w szczególności poprzez wprowadzenie elementów wiedzy konsumenckiej do programów nauczania w szkołach publicznych.
- Sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności rzecznika oraz przekazywanie go do właściwej miejscowo delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, po uprzednim zatwierdzeniu przez Starostę.
E-mail: rzecznik-konsumenta@powiat-nowomiejski.pl
Telefon kontaktowy: 56 472 42 25, faks 56 472 42 22.
Godziny urzędowania: środa - godzina 11:15 - 15:15, czwartek - piątek - 7:15 - 15:15.